9 tanács, a jó ügyfél-designer kapcsolathoz, ha weboldalt szeretnél!👍
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Egy weboldal pénztermelő befektetés a vállalkozásodnak. Ahhoz, hogy gyorsabban, pontosabban, a számodra tökéletes oldalt adhassunk át itt van pár jó tanács, amiket érdemes átolvasnod.

Az írásom támpontot szeretne adni, azon ügyfeleknek, akik most gondolkodnak új weboldal, webáruház design készítésén vagy sokat dolgoznak webes projekteken.

Semmiképp sem általánosítás!44!!! 🙂
Hogyan legyél álom ügyfél, ha weboldalt terveztetsz?
Pexels.com

Kezdetek

Weboldalt terveztetni kényes dolog. Először is definiálni kell magadban, hogy mit is akarsz, mik a céljaid egy új oldallal?

  • Több lead?
  • Több eladás?
  • Több megkeresés?
  • Egy vállalat bemutatása?
  • Oktatás?
  • stb.

Ez után el tudsz kezdeni keresgélni a lehetséges ügynökségek vagy freelancerek között, attól függően, hogy ki mire van specializálódva, mennyi a keret, milyen fokú megoldásokra és rugalmasságra van szükséged. Bárkit is választasz, az biztos, hogy kimagasló eredményeket csak jó munkakapcsolattal lehet elérni. 👨‍🔬 Én a következőket tartom fontosnak egy új projektél.

1. Bizalom és tisztelet

Akár ügynökségről akár freelancer-ről van szó, a legnagyobb feladatunk, hogy elérjük, hogy az ügyfelünk megbízzon bennünk. Ez természetesen nem egyszerű, hiszen a piac “változatos” és sajnos akadnak olyanok, akik már előttünk rendesen kiégettek, mint egy egyszerű weboldalt akaró ügyfél.

Viszont, ha döntöttél és megbízol valakiben, akkor légy következetes. Nyugodtan menj biztosra az elején! Kérdezz bármit, de utána bízz abban, hogy a pénzedért tényleg a lehető legjobb szolgáltatást próbáljuk nyújtani, hiszen ez a mi érdekünk is.

2. Kommunikáció és kommunikációs csatornák

A visszajelzések nagyon fontosak a designerek számára. Viszont a kellemetlen hangvételt nehezen toleráljuk. Figyelj oda, hogy hogyan fogalmazod meg azokat a feedbackeket, amikben nemtetszésedet nyilvánítod ki.

Tartsd tiszteletben az előre definiált kommunikációs csatornákat. (Slack, email, telefon, 8:00-tól 17:00-ig stb.) Még akkor is, ha nagyon izgatott vagy az új projekt miatt és este 9 után is azon gondolkodsz, hogy hogy lehetne jobb oldalt csinálni. 🙂

3. A kérdőívek, előszükségletek és briefek nem hiába vannak

Legjobb tudásod szerint töltsd ki őket, számodra is fontos lehet!

Miközben egy weboldal vagy szövegírás előszükséglet kérdéseit válaszolod meg, benned is letisztázódnak olyan dolgok mint a vízió, misszió, célcsoport, painpontok vagy kommunikációs stílus. Akár egy jó brand sprintet is csinálhatunk rá!

Legyél egyértelmű és fogalmazd meg érthetően mit szeretnél, mi az ideális végeredményed! Mutass példákat, csinálj vázlatokat, képeket, bármi jöhet, ami segít jobb végeredményt elérjünk! 😉

4. Határidők betartása

A kick-off meetingen meghatározunk egy projekt átadási határidőt. Ez számomra is fontos, hiszen tudom, hogy a weboldalad egy befektetés, ami segíteni fog téged a vállalkozásodban. Ahhoz, hogy időben és megfelelő módon elkészüljön folyamatos együttműködésre van szükség. Ezért a szükséges anyagok, infok és a különböző design fázisok véleményezésére én is határidőket szabok meg.

Ha a visszajelzéseid alapján nem tudok módosításokat végezni az oldalad tervein, akkor arra az időre egy másik projekt munkáit kell betegyem és valószínűleg a projekted is csúszni fog. Pl. a weboldal felhúzását csak akkor fogom elkezdeni, ha a design terveket leokéztuk’.

5. Igyekezz az adott készültségi szintnek megfelelő változtatást kérni

A weboldal tervezésnek 3 fő lépése van:

  1. Drótváz / szöveg tervezés
  2. Design tervezés
  3. Weboldal építés

A többiről itt is olvashatsz! 👉

Az egyes fázisokra, az előző befejezésével léphetünk. Ez azért fontos, mert ha utólag, a kész weboldalnál akarunk szerkezeti módosításokat végezni, az sokkal több tervezést és időt jelent, mintha egy vázlatos drótváznál tennénk ugyanezt.

6. A változtatások száma véges

Mindig tisztázzuk, hogy mennyit lehet változtatni a véleményezésre küldött terveken! Én általában a következőképp oldom meg: az első terven kb 40% a változtató a másodikon kb 20%, a harmadikon 10%. Ha szükséges további módosítás, akkor az már óradíjas lesz.

Ha a csapatoddal együtt véleményezitek a terveket, akkor is legyen kinevezve egy döntéshozó, akinek a szava szent.

7. Mikromanagement

Visszacsatolás az első ponthoz: bízz bennem! 👍
Egy jó ügyfél sok visszajelzést ad a designerének, de csak akkor, amikor kérik. Hidd el sokkal többször fogják, mint nem. Másfelől a mikromanagement kizökkent a kreatív folyamatokból és nagyon frusztráló tud lenni idővel.

8. Légy nyitott az új koncepciókra

Rengeteg weboldalt vizsgáltunk meg és építettük fel az évek alatt. Van rálátásunk, hogy mik azok a megoldások, amik működnek és mik azok amik nem. Ha valamit nem lehet megoldani, vagy tudok jobbat, akkor jelezni fogom és ajánlok egy alternatívát, ami legalább olyan jó.

9. Legyenek reális elvárásaid

Weboldalt készíteni összetett dolog és általában nincs meg egy hét alatt. Hasonló a helyzet a pénz kérdéssel is. Ugyanazt a weboldalt megcsinálják 100 ezer Ft-ért és 600 ezer Ft-ért is. A különbség a minőségben, az ügyfélélményen, a támogatáson és a skálázhatóságon lesz.

Végszó

Köszi, hogy végig olvastad! Remélem át tudtam adni egy szemléletmódod és pár jó tanácsot a következő design / weboldal projektedhez! 🙂

A weboldal csomagjaimról itt tudsz tájékozódni! A további szolgáltatásokról pedig itt.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Egyedi weboldal időpontfogaló rendszerrel

Automatizáld az időpontfogalalást, hogy te csak a fontos dolgokra figyelhess: az ügyfeleidre!
Uithings egyedi weboldal Online Időpontfoglalás

Miben segíthetek?